The Making of Harry Potter #London 2

En av höjdpunkterna på resan var helt klart när min syster tog med mig till Warner Bros. Studio Tour London - The Making of Harry Potter. Harry Potter har varit en väldigt stor del av mitt liv sedan "De Vises Sten" kom ut på svenska år 2001. Minns när mamma läste högt för mig ur den fantastiska bok och jag var fast i J.K. Rowlings sagolika värld.

Vi åkte taxi till Baker Street där den coola HP-bussen skulle hämta upp oss (den såg ut så här). Jag var så där lagom nervös och såg till att vara på plats cirkus 60 minuter innan bussen skulle plocka upp oss.. Haha.

Därför satte vi oss på ett café och drack lite juice när vi väntade. Det var inte allt för varmt ute direkt..

Vi kom faktiskt fram en timma tidigare än beräknat (eller något sådant). Förutom att vi fick vänta en bra stund i slutet så var det skönt att inte ha någon stress.

Harrys lilla rum under trappan och Rons mycket vackra dress som han har i The Goblet of Fire när de har bal. Haha!

Mirror of Erised & självklart var jag och syrran tvungen att ta ett egopic i den!

Några av de sju olika horrokruxerna.

Självklart var vi också tvugna att dricka butter beer. Eller ja, jag var iallafall tvungen. Hur det smakade får ni höra i en film som kommer snart.

Glada i spöregnet!

Och självklart måste jag även visa två bilder till på slottet. Helt fantastiskt och jag riktigt rös när de spelade musiken från Harry Potter. Så sjukt vackert.

Åh snacka om att jag längtar tillbaka. Hela resan var så fantastisk och helt klart den bästa resan hitills i mitt liv. Har ändå varit ute i Europa en hel del men London med bästa syster var så underbart! Vill tillbaka snart igen.
Resor & äventyr | | 27 kommentarer |

London Baby!

Känns konstigt att vara på hemmaplan igen efter att ha spenderat fem grymma dagar i London med världens bästa syster. För det var till London hon hade bokat biljetter och gjort det så himla bra.

Vi flög tidigt på söndagsmorgonen från Landvetter och landade strax innan 9 lokal tid på Heathrow. Var kul att flyga in över London och se hela staden ovanifrån. Sedan spenderade vi söndagen åt att hitta hotellet som låg precis ovanför Hyde Park (sjukt bra läge!) och sedan shopping på Oxford Street! Till middag blev det carbonara på en Italiensk restaurang, mums.

Måndagen var lite speciell för min syster hade bokat en busstur ut till Warner Bros Studio Tour Harry Potter. OMG säger jag bara, helt lyrisk bara jag tänker på det. Att få se all rekvisita var helt sjukt.. Och slottet och allt sådant. Eller att dricka butterbeer. Så galet roligt. Resten av dagen blev det shopping.. Haha.

Tisdagen - shopping och Sightseeing. Onsdagen - Madame Tussauds, shopping och tidig kväll på hotellet där vi köpte med oss massa gott i form av charkisar, frukt osv. Torsdagen - spendera några timmar på Heathrow med mer shopping och så flög vi hem på kvällen. Landade vid 21.30 lokal tid.

Nej men det har varit helt fantastiska dagar och så galet roligt. Bara att få hänga med min syster har varit bäst och som den Harry Potter nörd jag är känns det helt naturligt att ett av mina bästa köp under resan är en trollstav jag köpte på WB-studios. Hehe..

På tal om shopping kommer allt nog hamna i en film för jag har förstått på Instagram att många är nyfikna på vad det är i påsarna. Frågan är om det får bli en lite längre film eller två kortare... Ska fundera på den saken. Har åkt på en mindre trevlig förkylning så får se när filmen kommer. Filmade en del i London och knäppte även ett gäng med bilder jag kommer dela med mig av :).