Brighton

Ska jag flytta till England så är det nog i Brighton jag vill bo. Vilket ställe! I och med att jag är uppvuxen på västkusten var det helt underbart att få andas havsluft igen och höra alla fiskmåsar skrika. Promenera längs stranden och bara njuta av ren och fräsch luft helt enkelt.

Jag och Linnea gick upp tidigt för att ta oss till Victoria station på lördagsmorgonen. Väl på plats handlade vi frulle på Pret innan vi satte oss på tåget som tog oss söderut mot kusten. Cirkus 60 minuter senare var vi framme och styrde stegen mot havet. Vi gick längs den steniga stranden, kände på vattnet (som faktiskt inte var speciellt kallt) och hängde ute på piren. Sedan besökte vi även Sea Life som är ett aquarium. Efter det vandrade vi upp och ner längs massa mysiga smågator och avslutade med shopping i köpcentret. Fick med mig en jacka från H&M och lite saker från The Body Shop. Vi var lagom trötta när vi satte oss på tåget hem igen.

Himla bra dag och jag längtar tills jag åker tillbaka igen. Så smidigt att bara kunna ta tåget och vara framme en timma senare. Får se vilket ställe som blir nästa resmål. Är faktiskt väldigt sugen på att åka till Wales eller Edinburgh. Kanske inte nästa helg direkt men innan året är slut. Får se vad som händer :)
London 2014/2015 - Discover | | 3 kommentarer |

Måndag härliga måndag

Sitter i sängen och har precis ätit upp dagens middag som bestod av melon/fetaostsallad med lufttorkad skinka. Mums! Dagen har väl inte varit asball direkt med skola 8:45-15:15 men det är väl bara att inse att alla dagar inte kan vara så där awesome bara för att man bor i London.

Skolan var iallafall seg och min vikarie (får ny lärare på torsdag) trodde inte att vi åkte skidor i Sverige pga det är så platt? Alltså haha. Men han får pluspoäng för att han visste att H&M är svenskt, det är det inte så många som vet. Jag och en klasskompis gjorde nämligen en presentation om David Beckham (=googla bilder halva tiden) och då var vi ju tvugna att ha med att han har varit/är modell för H&M. Min franska kompanjon visste för övrigt inte heller att det är ett svenskt företag så det är ju bra att jag nu har fått sprida det vidare.

Vi pratade även om att prata engelska och bryta på sitt egna språk. Många fransmän/tyskar/asiater etc bryter ju väldigt när de pratar engelska men läraren sa att "Svenskar gör inte det då de oftast tittar på engelsk tv från tidig ålder. Många andra länder dubbar allt engelskt till sitt egna språk". Så ja, han får väl en extra poäng där med. Hur många gånger har man t.ex. inte fått se FRIENDS med spansk dubbning när man är i Spanien? Så fult... Haha. Blev långt om skolan där men är ju trots allt här för att plugga. :)

Nu i eftermiddag blev det också min första joggingtur sedan jag kom hit. Jag och Linnea snörade på oss skorna och flög fram ute på gatorna. Lite skillnad att springa i stadsmiljö mot skogen men vi var så duktiga så. Känns skönt att vara igång!

Dags att se några avsnitt av SATC. Hörs imorgon vänner.
Bye
London 2014/2015 - Life | | Kommentera |

Latest Instagram

Fina Notting Hill - När vi finally köpte våra bäddmadrasser på IKEA - Lite ensamhäng på en Starbucks vid Regent Street - Tacofredagsmys med tjejerna - Harry Potter Power i London (han är överallt nu -igen!!) - Visning av Harry Potter and the Deathly Hallows 2 på bussen till Oxford - Första regnet i London så fick inviga mitt paraply (varade dock bara i två timmar men ändå) - Mat på GBK - Produktivitet innan skolan började - Mina fina Londonvänner - Pret x3 på tåget till Brighton - Brighton